Sisteme de asistență & siguranță.

smart fortwo – assistance systems and safety

Activă, pasivă, inovatoare.

Pentru că cel mai bine este să previi apariţia unor situaţii periculoase, smart fortwo este echipat cu numeroase sisteme inovatoare de asistenţă pentru evitarea accidentelor.

Iar în cazul în care eşti implicat într-un accident, inovatoarea celulă de siguranţă tridion şi cele cinci airbaguri din dotarea standard îţi oferă protecţie maximă.



Celula de siguranţă tridion

smart fortwo – celula de siguranţă tridion

Componenta centrală a conceptului inovator de siguranţă smart.

Celula de siguranţă tridion este fabricată din oţel de înaltă tehnologie şi protejează pasagerii asemenea cojii unei nuci. În cazul unui impact, deformarea este minimă.  Împreună cu panourile caroseriei, aceasta creează aspectul inconfundabil al modelului smart.


Sisteme de asistenţă.

smart – assistance systems

Asistentul pentru stabilizarea împotriva curenţilor laterali.

Asistentul pentru stabilizarea împotriva curenţilor laterali poate să contracareze chiar şi efectele rafalelor puternice de vânt. Atunci când senzorii esp® detectează că autovehiculul riscă să părăsească banda de rulare, aceştia intervin automat prin frânarea controlată a autovehiculului. Autovehiculul îşi menţine traiectoria, iar efortul depus pentru a vira este redus semnificativ.

Asistentul pentru stabilizarea împotriva curenţilor laterali sprijină şoferul în cazul unor rafale bruşte de vânt:

  • Intervenţie prin frânare în vederea corectării traiectoriei via esp®
  • Reducerea abaterii de la traiectorie, având ca rezultat un efort de virare semnificativ mai mic
  • Siguranţă şi confort sporite pentru şofer
  • Este activat începând de la 80 km/h în timpul conducerii în linie dreaptă sau în viraje uşoare

Funcţie de avertizare perimetrală cu avertizare vizuală şi sonoră.

Funcţia de avertizare perimetrală cu tehnologie radar poate ajuta la prevenire coliziunilor din spate. Dacă sistemul detectează o distanţă necorespunzătoare faţă de autovehiculul din faţă, pe panoul de instrumente se aprinde o lampă de avertizare. Dacă distanţa este prea mică şi există riscul unei coliziuni, sistemul va emite şi o avertizare sonoră.

Sistemul de asistenţă pentru şofer avertizează şoferul, în două etape, cu privire la riscul unei coliziuni din spate:

  • Etapa 1: avertizare vizuală atunci când nu este respectată distanţa de siguranţă, dar nu există un risc ridicat de coliziune
  • Etapa 2: avertizare vizuală şi sonoră atunci când distanţa este prea mică, iar riscul de coliziune este ridicat

Asistentul pentru menţinerea benzii de rulare cu avertizare sonoră şi vizuală.

Asistentul pentru menţinerea benzii de rulare este un ajutor atent care previne părăsirea neintenţionată a benzii de circulaţie. O cameră video scanează marcajele rutiere şi detectează diferenţele de contrast dintre suprafaţa drumului şi liniile de marcaj. Sunt emise semnale sonore şi vizuale.

smart fortwo – asistent la pornirea în rampă

Asistentul la pornirea în rampă.

Asistentul la pornirea în rampă previne deplasarea în spate a autovehiculului la pornirea în rampă. Sistemul este o componentă a esp® şi menţine presiunea în sistemul de frânare în timp ce şoferul îşi mută piciorul de pe pedala de frână pe cea de acceleraţie.

Senzor de impact pentru activarea luminilor de avarie.

La declanşarea airbagurilor în cazul unui accident, senzorul de impact activează automat luminile de avarie. Astfel, şoferii autovehiculelor din spate sunt avertizaţi în timp util, pentru evitarea altor coliziuni.

abs – sistem de antiblocare la frânare cu distribuţie electronică a forţei de frânare.

Sistemul ABS previne blocarea roţilor în cazul unei frânări de urgenţă. Autovehiculul poate fi controlat în continuare şi obstacolul poate fi evitat. Funcţia de distribuţie electronică a forţei de frânare asigură distribuirea optimă a forţelor de frânare între puntea faţă şi cea spate.

Tempomat cu limitator de viteză (limitare variabilă a vitezei).

Tempomatul îţi permite să selectezi o viteză de croazieră. În plus, cu ajutorul limitatorului poţi seta o viteză maximă. Acest lucru îţi oferă un plus de confort şi siguranţă în zonele cu limitare de viteză, de exemplu în zonele cu o limită de viteză de 30 km/h.

esp® – programul electronic de stabilitate.

esp® poate preveni accidentele cauzate de virarea bruscă. Sistemul compară comportamentul autovehiculului cu intenţia şoferului bazându-se, de exemplu, pe poziţia volanului. Frânarea imediată a roţilor individuale şi ajustarea cuplului transmis către roţi ajută la stabilizarea autovehiculului.

smart – asistent la parcare

Asistentul la parcare.

Asistentul la parcarea cu spatele facilitează manevrele şi ajută la prevenirea daunelor. Trei senzori montaţi în bara de protecţie spate măsoară distanţa faţă de obstacolele detectate. Cu cât distanţa se micşorează, cu atât intervalele de emitere a semnalului de avertizare sunt mai scurte, culminând cu un semnal continuu.

smart – camera video pentru mers înapoi

Asistentul la parcare.

Camera video pentru mers înapoi permite efectuarea simplă şi în siguranţă a manevrelor de parcare. Aceasta este activată la cuplarea treptei de mers înapoi şi afişează zona din spatele autovehiculului pe ecranul multitactil al Sistemului Media smart. Liniile de ghidare dinamică indică unghiul de virare.

smart – sistem de monitorizare a presiunii în pneuri

Sistem de monitorizare a presiunii în pneuri.

Dacă valoarea presiunii scade sub un anumit nivel de siguranţă, pe panoul de instrumente se va aprinde o lampă de avertizare. Acest lucru reduce automat riscul de pană şi de accidente.


Airbaguri.

smart fortwo – airbags

Airbagurile pentru şofer şi pasager se umflă ca un strat de protecţie şi pot preveni rănile grave din zona toracelui sau a capului. Perna de aer se umflă în câteva milisecunde pentru a proteja partea superioară a corpului şi pentru a distribui forţa pe o suprafaţă cât mai mare. 

În plus faţă de airbagurile pentru şofer şi pasager, smart fortwo este dotat standard cu un airbag pentru genunchi pentru şofer şi două airbaguri pentru zona capului/toracelui, montate în spătarul scaunului şoferului şi al pasagerului.